Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Tuesday 8 November 2011

Puding Pelangi...

Untuk hari raya aidiladha hrtu,kan kwn aku ade ajak dtg rumah die kan,
so aku pun xde ape nk bawak..aku try lah buat puding pelangi ni.
.resepi dr mak aku...
senang je pun..meh lah try...:)





Puding pelangi


1 bungkus agar2 (30 gm)
1 cawan gula pasir
5 cawan air
1 tin susu cair
7 biji telor nk kurangkan pun boleh
1/2 botol aisin vanilla 
2 sudu mentega
warna ikut suka, merah/hijau.....

agar2 rendam dalam 2 jm, tapiskan. rebus dgn air dan gula hingga larut.
dalam bekas lain pukul telor+vanilla (aku blend je kejap,jgn lama2 nanti berbuih susah pulak)
Bila agar2 dh larut, masukkan susu cair, kacau sampai panas 
kemudian masukkan telur perlahan2 sambil kacau, kalau x nnt berketul2...
kacau sampai mendidih...matikan api...angkat...
Ambil 2 atau 3 bahagian dlm mangkuk kecil, warnakan....
lebih dalam periuk masukkan dalam bekas...warnakan....
jatuh2 kan warna tadi sbb puding tu pekat...